159-477x318

به نقل از خبرگزاری فرانسه، هایسا  پیرزن 83 ساله در مقابل خانه اش در جزیره رینكا در شرق اندونزی یكی از معدود نقاطی كه هنوز اژدهای كومودو در آن زندگی می كند در حال تراشیدن چوبی برای دسته جارو بود كه ناگهان مورد حمله یك سوسمار دومتری قرار گرفت.

وی كه برای درمان در بیمارستان بستری است، گفت: اژدهای كومودو ناگهان دست راست مرا در میان آرواره هایش گرفت. من یك چاقو داشتم اما هنگامی كه سوسمار مرا گاز گرفت از دستم به زمین افتاد. من تنها بوده و می دانستم كه برای زنده ماندن باید با این خزنده بجنگم.

هایسا افزود: با تمام قدرتم لگدی را به یكی از پاهای سوسمار زدم. با همین یك ضربه لگد خزنده دستم را رها كرد.

هایسا تاكید كرد: پزشكان محل گاز سوسمار را 35 بخیه زدند. همچنین به من آنتی بیوتیك های قوی می دهند تا جراحت دستم عفونت نكند. اكنون حالم بهتر است. امیدوارم كه دستم از كار نیفتد و بتوانم به تراشیدن دسته جارو ادامه دهم.

اژدهای كومودو بزرگ ترین سوسمار گوشتخوار جهان است كه طول آن تا سه متر می رسد. بزاق دهان این سوسمار حاوی باكتری های عفونت زایی است كه پس از ایجاد جراحت در طعمه اش در هوای مرطوب و گرم محل گاز گرفتگی به سرعت چرك كرده و عفونت وارد خون حیوان می شود.

اژدهای كومودو كافی است شكار خود را گاز گرفته و سپس بی آنكه خود را خسته كند سر فرصت به سراغ لاشه آن برود.

در ماه فوریه گذشته دو اژدهای كومودو در جزیره كومودو به دو نگهبان محیط زیست حمله كرده و آنها را به شدنت مجروح كرده بودند.

در مارس 2009 یك ماهیگیر بر اثر حمله یك اژدهای كومودو كشته شد. هم اكنون حدود 3000 اژدهای كومودو در چند جزیره دورافتاده اندونزی زندگی می كنند.